Gilla läget

Jag längtar verkligen efter att få börja jobba nu. Utan jobb och att leva på existensminimum är ju inte ett guldläge direkt =(
Eftersom jag måste ta mig överallt med bil pga av astman så hamnar jag långt under existensnivån. Då bil inte räknas in i skälig levnadsstandard så är det ersättning för månadskort som man får och bilens kostnader äter lätt upp det jag får. Ett månadskort kostar i dagsläget 505kr men bilen kostar mycket mer än så. Försäkring kostar ca 480, bensin ca 550 om jag kör så lite som möjligt och ca 70 i parkering, en summa på 1100 =( Alltså behöver jag ta det från normen som skulle gått till annat. Utöver månadskostnader så kostar besiktningen 300kr, skatten ca 1100kr. Den senaste besiktningen gav mig reparationer på ca 6800 som jag betalar av 600kr på varje månad =(

Tyvärr är jag inte ensam i detta samhället med svåra funktionshinder som ger stora extra kostnader. Kunde jag bara komma ut i arbetslivet så skulle jag hamna på lite bättre nivåer då alla extra kronor på kontot ger plus i kassan och inte plusminusnoll som det gör med en normberäkning =(

Ut och le och för smittan vidare ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0